OncoReflex® therapie

Voetreflexzonetherapie bij kanker

De diagnose kanker heeft een enorme impact op een mens. In korte tijd komt er veel informatie op je af en moeten er allerlei beslissingen worden genomen. Je rolt van de ene emotie in de andere.

De behandeling start meestal snel na de diagnose. In deze hectische tijd is er weinig ruimte om aan het idee te wennen dat je ziek bent. Ook voor de mensen die dicht bij je staan, is het nieuws van de ziekte een grote schok.

Waarom OncoReflex®

OncoReflex® behandelingen zijn bedoeld om mensen met kanker te ondersteunen tijdens de verschillende fasen van hun ziekte en behandeling. Het is een zachte manier om het lichaam en de geest te laten ontspannen. Tussen de chemo’s door kan voetreflexmassage helpen om vervelende bijverschijnselen te verminderen, zoals misselijkheid, hoofdpijn, slapeloosheid en vermoeidheid.

Na de reguliere behandeling is het lichaam verzwakt. Veel kankerpatiënten houden last van restverschijnselen zoals neuropathie, depressiviteit, vergeetachtigheid, smaakverlies en vermoeidheid. Een OncoReflex® behandeling kan helpen bij het weer opbouwen van het immuunsysteem, het afvoeren van afvalstoffen en weer in balans brengen van emoties.

OncoReflex® voor gezinsleden

Een ziekte als kanker grijpt diep in op het leven van zowel de patiënt als zijn of haar omgeving. Je staat aan de zijlijn en kunt niets doen, behalve 'er zijn' voor jouw dierbare. Vanwege deze impact zijn ook partners en andere gezinsleden gebaat bij een behandeling.

Als naaste ontvang je eens in de 3 à 4 weken een Voetreflexmassage, waarbij het accent ligt op ontspanning en een luisterend oor. Helaas kan OncoReflex® het verdriet, de angst en onzekerheid niet wegnemen. Het kan er echter wel voor zorgen dat je je gesterkt voelt, je klachten verminderen en het proces waar je doorheen gaat iets draaglijker wordt.

In elke fase van de ziekte

OncoReflex® behandelingen kunnen kanker niet genezen, maar richten zich op het ondersteunen van de patiënt en diens omgeving in deze heftige periode. Behandeling is mogelijk in elke fase en wordt volledig afgestemd op de wens en energiepeil van de patiënt of cliënt.

• Behandelfase: De diagnose kanker is gesteld. Er vindt binnenkort een operatie, bestraling of chemotherapie plaats.
  • Herstelfase: De medische behandelingen zijn achter de rug. Je kan je nu gaan richten op herstel.
  • Palliatieve fase: De ziekte is niet meer te genezen. Je richt je in deze fase op het behoud van de kwaliteit van leven.
  • Terminale fase: Het levenseinde nadert. De OncoReflex® behandelingen zijn nu gericht op het bieden van zoveel mogelijk comfort.

Opleiding

Voor het geven van OncoReflex® behandelingen heb ik een speciale opleiding gevolgd en deze afgerond met een diploma.